INVANDRAR KLADDKAKA

Igår fick jag för mig att jag skulle vara en duktig flickvän... Det hela resulterade i att jag bakade en kladdkaka. Wow, jag satte min fot i köket och nyttjade ugnen. Mycket bra framsteg för min del. Kladdkakan fick 10 poäng, jag är nöjd med andra ord.
Fick ett recept av morsan och det är grymt lätt, inga konstigheter.
Nu tänkte jag att jag skulle få dela med mig av receptet på "Invandrar Kladdkaka" samt lite "proffsbilder" tagna under "bakets" gång. Tjenare, jag har blivit värsta Mat-Nina.




Jaaa, då var vi framme vid ingredienserna:

- Ca. 1 msk margarin att smöra formen med
- Ca. 3 msk riven kokos att ha i botten av formen

- 2 ägg
- 3 dl socker

Detta skall vispas så att det blir poröst.

- 100 gram smör.

Det skall man smälta.

- 1 ½ dl mjöl
- 1 tsk salt
- 4 msk kakao
- 1 msk vaniljsocker
- 75 - 100 gram choklad

De torra ingiedienserna skall blandas i en skål. Sedan skall man tillsätta dem i ägg och socker blandningen. När smöret har smält skall även det tillsättas i ägg och sockerblandningen. Chokladen skall hackas och även den tillsättas till blandningen. Sen ska man ha inne kladdkakan i ca. 12-15 min i mitten av ungnen i 175 grader.





Kommentarer
Postat av: Kakisen

Ser sjukt god ut :)

2011-09-04 @ 14:17:35
Postat av: Njett

Mat-Nina! Bäst helt klart! Ser smarrigt ut! :)

2011-09-04 @ 20:16:14
URL: http://njett.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0